عکاسی از ظروف استیل ، کارد و چنگال ، بدون بازتاب های زشت
نوشته شده توسط : ali

کارد و چنگال و وسایل آشپزخانه لوازم عکاسی فوق العاده ای را برای غذا ایجاد می کند. اما مانند هر شی براق ، عکاسی از ظروف نقره ای می تواند برای عکاسان غذا یک چالش باشد. ظروف نقره ای که دارای بازتاب های خیره کننده هستند ، یک عکس عالی را به طور کامل خراب می کنند. اگر قبلاً این را به سختی یافته اید ، احتمالاً از آن زمان از کشوی کارد و چنگال جدا شده اید.

 

Photographing silverware without the ugly reflections

 

اما فقط چند بار می توانید استفاده از ظروف نقره ای را به نفع لوازم کم بازتابنده کنار بگذارید. دیر یا زود باید ظرفی را در کنار چاقو و چنگال شات کنید. یا بدتر از آن ، قاشق ترسناک!

نگران نباشید ، این پست در مورد نحوه عکاسی از کارد و چنگال ، بدون بازتاب های زشت ، تضمین می کند که شما آماده استفاده از هر شکل و شکلی از آشپزخانه ای هستید که یک استایلیست یا مشتری می تواند به سمت شما بیاورد.

بازتاب خوب در مقابل بد
در زمینه عکاسی از ظروف نقره ای و دیگر وسایل براق ، عملاً دو نوع بازتاب متفاوت وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم. یکی برای ما به عنوان عکاس چالش خاصی ندارد ، دیگری به صراحت می گوید یک کابوس است.

R بازتاب های ویژه
بازتاب های آینه ای (که به انعکاس مستقیم نیز معروف هستند) روی سطوح براق رخ می دهد. در اینجا نور به سطح سوژه ای که عکاسی می کنید برخورد می کند و مستقیماً وارد لنز دوربین می شود. مهار این تأملات بسیار دشوار است و ما در یک دقیقه بیشتر به آنها نگاه خواهیم کرد.

● بازتاب بازتاب ها
با انعکاس های پراکنده ، نور مستقیماً از سطح خارج نمی شود و وارد دوربین می شود ، بلکه در همه جا پرتاب می شود. همانطور که در اینجا نور به طور مساوی در همه جهات منعکس می شود ، بدون توجه به زاویه ای که از آن مشاهده می شود ، روشنایی یکسانی به نظر می رسد. در اصل ، اگر بخواهید در اطراف جسمی که بازتاب های پراکنده ایجاد می کند ، قدم بزنید و از هر طرف با استفاده از تنظیمات یکسان برای هر عکس از آن عکس بگیرید ، سوژه در هر عکس به همان اندازه روشن به نظر می رسد.

آیینه من باش
یک نور را به سوژه ای که بازتاب های پراکنده ایجاد می کند نزدیک کنید و سوژه روشن تر به نظر برسد. نور را بیشتر دور کنید و تیره تر به نظر می رسد. این بسیار واضح به نظر می رسد ، درست است؟

 

اما سعی کنید همین کار را با نوری که روی سطح چشمک می درخشد انجام دهید و هیچ تغییری در روشنایی آن بازتاب ها مشاهده نخواهید کرد. اگر این امر عجیب به نظر می رسد ، به یاد داشته باشید که معنی اصلی کلمه spekular "شبیه آینه" است. و اگر بخواهید به یک چراغ رومیزی معمولی که در آینه منعکس شده است نگاه کنید ، انتظار ندارید که خروجی آن فقط به این دلیل که از قسمتی از اتاق به قسمت دیگر منتقل شده ، کاهش یا افزایش یابد.

بازتاب های خاص در ظروف نقره ای  و ظروف استیل هیچ تفاوتی با بازتاب در آینه ندارند: مناطق زرد و سفید رنگ زرد که روی ظروف نقره ای عکاسی می بینید بازتاب مستقیم منبع نور هستند. بنابراین اگر به جای عکاسی از یک چاقوی خردکن یا یک قاشق غذاخوری فولادی ، از یک آینه عکاسی کنید ، اثر دقیقاً یکسان خواهد بود. نور روشن منعکس کننده لنز

Two images of a single spoon, side by side. The light source of the photo is at different distances away from the spoon in each photo, making the reflections on the spoons different sizes. Photograph by Lauren Caris Short of Food Photography Academy

 

خانواده زوایا
اما همانطور که قبلاً با نگاه کردن در آینه می دانید ، اگر نتوانید انعکاس منبع نور را مشاهده کنید - به عنوان مثال چراغ رومیزی که در بالا ذکر شد - مقدار زیادی از نور تولید شده را نیز مشاهده نخواهید کرد. احتمالاً بیش از یک تابش گرم بر روی دیوارها نیست. اما موقعیت را طوری تغییر دهید که بتوانید چراغ رومیزی را که مستقیماً در آینه منعکس شده است ببینید ، و نور درست به چشم شما می تابد و ممکن است به طرز ناراحت کننده ای روشن باشد.

برای بازگشت به مثال دور زدن موضوعی از هر سو ، اگر سوژه به موضوعی تبدیل شود که بازتاب های دیدنی ایجاد می کند ، تأثیر آن با عکاسی از سوژه ای که بازتاب های پراکنده ایجاد می کند بسیار متفاوت است. با انعکاس های پراکنده ، همه عکس های ما بدون توجه به موقعیتی که از آن گرفته شده اند ، یک سوژه روشن را به تصویر می کشند. اما با بازتاب های دیدنی ، بسته به موقعیت ما در رابطه با سوژه ، برخی از عکسها منبع نوری را که به وضوح در سطح خود سوژه منعکس می شود نشان می دهند ، در حالی که عکس هایی که از موقعیت های دیگر گرفته شده اند ممکن است به طور کلی چیز زیادی را نشان ندهند.

محدوده موقعیت هایی که در آن یک دوربین قادر به مشاهده بازتاب های مستقیم چشمه ای یک منبع نور در سطح یک سوژه است ، به عنوان خانواده زوایا شناخته می شود. خانواده زوایا بسته به موارد زیر متفاوت است:

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر در منبع زیر مراجعه نمایید.

منبع : moderntarh

 





:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: